Ännu en jul till ända

Jaha, så hade man firat jul ännu en gång. Den 21:e i ordningen för min egen del. I år firades dagen hemma hos moster och Ulf ute i deras mysiga hus med öppen spis ute i Öresjö. Och innan vi åkte dit kom det till min ENORMA glädje till och med ett par snöflingor. I typ 5 minuter snöade det faktiskt riktigt ordentligt. Så jag fick snö på jul :) Och jag är glad även om den inte la sig!

Julaftonen firades som alla de tidigare, precis som det ska vara. Fika till Kalle Anka, massa god mat, julklappsutdelning med den yngsta, alltså JAG, som tomte och hembakat godis. Dessvärre måste jag väl erkänna att den där riktiga julfriden aldrig riktigt infann sig... Jag vet inte om det är jag som har för stora krav, med en önskan om att känna den där supermysiga känslan som jul alltid förde med sig när man var liten eller vad det är men... Fick iaf en massa fina julklappar. Ett Guitar Hero, en ny mobil, en Naomi Campell parfym, en pyjamas och en ny plattång är några exempel.

Ronnie är i Västerås. Just nu är han på midnattsmässan i kyrkan. Jag sitter hemma och tittar på den som sänds direkt från Peterskyrkan på TV. För alla er som inte vet så är Peterskyrkan den i Rom, där påven "bor" :P Att gå i kyrkan är väl inte riktigt min grej, men det är mysigt och jag önskar faktiskt att det kanske i framtiden blir så att jag följer med Ronnie dit åtminstone på jul. Kyrkor är mysiga, och fridfulla på nåt sätt. Men för nu nöjer jag mig som sagt med att se den på min tjockTV.

Hinner säker skriva ett inlägg till innan jag kommer i säng. Har en maskin tvätt igång så här mitt i natten och en del att göra, bl.a att packa, inför resan till svärfamiljen och julfirandet där imorgon så.





 

Tröttast av alla när kvällen närmade sig sitt slut var mosters vovve Jackie. Hon hade haft fullt upp med att hålla koll på oss alla och allt som försigått hela dagen. Haha



P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0