Dan före dan före dan

Ja, nu har man varit så långt borta från allt vad datorer heter ungefär sedan i fredags när man äntligen blev julledig. Åtminstone med undantag från att man jobbade igår. Fick det roliga beskedet av min kära arbetskamrat Jennifer idag att hon ligger i magsjuka... Kuuuuul.... Med tanke på att vi jobbade ihop 7 timmar igår, delade lunch och gillar att kramas med varandra... Hoppas jag klarar mig iaf, julen är knappast den bästa tiden på året att inte kunna äta. Jag dör hellre än att missa julskinkan för den delen! haha

Hm... Det påminner mig om en rökpaus mellan två lektioner på gymnasiet med min kär vän Yetis, som för övrigt är muslim. Vi hade känt varandra i typ 1 år och kommit varandra rätt nära. Då frågade han mig om jag skulle kunna tänka mig att konvertera till islam. Troligtvis mest för att testa mig lite på om jag fann hans religion fel eller inte :P Men mitt helt spontana svar (som jag fortfarande kan asgarva åt idag) var: "Näää, jag skulle aldrig klara mig utan julskinka!". Det är också ett sätt att tänka :D

Hur som helst... Jag får väl förklara varför jag inte ens kommit i närheten av en dator de senaste dagarna. Vem hinner ens sitta och blogga så här i jultider undrar jag? Jag beundrar verkligen människor som i vanliga fall hinner skriva mer än en gång om dagen men den här tiden på året?? Mitt liv är iaf heeelt galet!

I lördags handlades det, både mat och julklappar, i söndags var det jobb 11-19 och sen direkt hem på middag hos mamma med styvsyskon och sällskap... Idag var det inhandling av gran, den sista maten och de sista klapparna. Dessutom jagade jag runt på stan i två timmar och försökte hitta en klänning till nyår... Det gick väl ok, förutom att jag blev förföljd av en j*vla expidit som uppenbarligen trodde att jag var intresserad av att sno secondhandkläder. Suck... Hon lämnade mig inte ifred en enda sekund och var sjukt otrevlig. Aldrig mer den butiken! Snälla... Ser jag verkligen så desperat ut att jag skulle för det första: Sno saker? Har man inte råd får man faktiskt klara sig utan... Och för det andra... I en second hand butik? Om jag över huvud taget skulle sänka mig så lågt skulle jag ju snarare gå och råna en UFF-container om jag var smart och undvika den risken att bli upptäckt som en affär innebär... Dessutom beter man sig inte så om man jobbar i butik. Jag må inte vara den mest allmänbildade människan på jorden, men jobbet i butik e nåt jag faktiskt kan. Det är vad jag ägnat mig åt sedan jag var 16 år gammal...

Hittade iaf en "eventuell nyårsklänning" Med ett snyggt bälte i midjan kan nog den göra sitt :)



Synd att expiditer inte jobbar på provision som i Pretty Woman! Då jävlar...



P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0