Födelsedagsfirande

Ja, igår hade vi kalas här hemma för min nu 26-åriga älskling. Mamma, Bengt, Moster och Ulf kom och åt smörgåstårta. Stressade som en tok för att hinna med att göra tårta, handla och städa. Det gick så när som på ett litet missöde med kaffet bra till slut som tur var.

Idag började dock inte lika bra. Skulle stiga upp 05.30 för att åka till skolan men vaknade 07.08 när Ronnies pappa ringde. Stressade som en tok för att hinna med tåget kl. 8. Och inte nog med det... Tio minuter innan jag kom fram till Göteborg ringer en klasskompis och talar om att föreläsaren fortfarande inte dykt upp. Jag gick och mötte upp dem på en fika, men ändå. Onödigt att åka tåg i två timmar fram och tillbaka när klantläraren tror att han börjar en timme senare än eleverna. Vi fick nämligen veta att han "trodde att vi började kl 9". Ska man inte ha koll på sina egna arbetstider eller??

När jag kom hem tänkte jag sätta mig och läsa lite eftersom jag glömde min bok imorses och inte kunde plugga på tåget. Till min fasa upptäckte jag att boken var borta. Efter en stunds hysteriskt letande insåg jag att jag nog hade råkat slänga den tillsammans med några gamla tidningar i pappers-soptunnan under mitt stresstädande igår. Som tur var fanns den kvar när jag sprang ner och kollade. Tur att inga grannar var hemma iaf... De hade väl trott att jag blivit helt galen om de sett mig rota runt i soptunnan haha!

Nu ska det förbereda födelsedagsmiddag. För det är ju egentligen idag han fyller år. Vi fick fira med familjen igår bara för att Bengt har julbord på jobbet idag. Fläskfilé med hasselbackspotatis och rosépeppar sås blir det. Mmm... Och sen lite ost och kex med ett glas vin ikväll. Sen ska han bara firas på lördag i Göteborg tillsammans med hans syster som kommer på besök från Västerås och några kompisar. Puuuh... Tur att folk bara fyller år en gång om året!

P&K







Så här glad var han i sin nya morgonrock, med sin blomma och min lilla mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0