Helgen som varit

Som vanligt har man knappt hunnit vara hemma i helgen känns det som, därför har jag inte heller haft tid att skriva om mina bravader. Så jag får göra en kort summering så här måndagen efter ist.

Fredagen var "lugn", jag låg hemma jättesjuk hela dagen. Tror att jag var vaken sammanlagt 5-6 timmar på hela dagen annars bara sov jag. Skulle egentligen åkt ner till Gbg på kvällen och träffat min kära svägerska som kommit på besök för att fira Ronnie och skulle sova hos en kompis där den natten, men det blev inget av med det. Ont i huvudet, halsen och feber är inget bra att kombinera med att försöka vara glad och social.

Jag åkte dock ner på förmiddagen på lördagen ist. I väntan på Rhona blev det en lite shoppingtur. En kort, svart jacka och ett gäng roliga håraccesoarer blev resultatet. Ronnie hade tenta på morgonen men var klar så pass tidigt att han kom ner en timme efter mig så vi mötte upp honom innan vi drog vidare. Nästa stopp blev ett besök hos nyblivna föräldrarna Hanna och Jens i Biskopsgården. Här är det underbara lilla trollet!




Lägg märke till hur han har handen under hakan och verkar vara djupt inne i funderingar :D Han öppnade bara ögonen en kort stund på de tre timmarna vi var där. Enligt Hanna haatar han att vakna och blir jättearg när han måste göra det. Han var iaf väldigt liten. Nu vägde han runt 3200 gram. Men han hade en imponerande hårman för någon som är 5 dagar gammal och en härlig morotsfärg i ansiktet. Men så ska de tydligen vara. Trots min rädsla för att bäbisar ska gå sönder om man inte sitter lika stilla som en staty när man håller i dem vågade jag mig på en gosstund. Kunde helt enkelt inte motstå...




Efter besöket drog vi vidare hem till Tim. Som vanligt gick det lite halvtokigt till men var minst lika kul som alltid!



Det lektes tittut...



Käkades på strumpor...



Poserades med skor på helt fel kroppsdelar...



Hölls storslagna tal...



...Och även om vi började bli lite runda om fötterna var vi stentuffa och supersnygga hela kvällen.

Dessutom gjorde jag själv en hyllad imitation av Michael Jackson, med en framlänges-moonwalk som verkade vara mäkta populär hos den gapskrattande publiken om än bara för att det var så fel. Men till mitt försvar var jag för nära fönstret för att göra den rätt, och ni fick ju faktiskt 2 "aoh"-grepp hahaha

Planen var egentligen att vi skulle käka tapas på La Sombrita, men en del av sällskapet blev försenat och vi ville inte åka in till stan utan att alla var samlade. Så vi beställde mumsig thaimat från Phi Phi ist. Väl i stan blev det en hyfsat blöt kväll på Chez Amis...


En gammal klasskompis som flyttat tillbaka till Enköping var på besök över helgen kom förbi en sväng. Så himla kul att se min lilla Katrine! Natten slutade med att vi blev blåsta när taxichauffören tog dubbelt så mycket betalt jämfört med vad det brukar kosta att ta en taxi hem till Tim. Jag protesterade högljutt hela vägen hem i taxin, men som vanligt på lördagnätter orkade ingen lyssna på mig :P

På söndagen blev det till sist en sväng till Kvibergs marknad. Där inhandlades det frukt och grönt i massor, nötter och ett urläckert grönt sidentyg som ska få bli nya kuddfodral i min soffa hemma. Kl. 16.09 gick tåget tillbaka till Trollhättan och verkligheten.

P&K

Kommentarer
Postat av: Tim

Tack för en superrolig helg ;D

2008-12-10 @ 22:06:22
URL: http://snartentim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0