Lördagens jul-pyssel-mys

Så nu ska jag äntligen få tummen ur att lägga upp lite bilder från lördagen. Precis som förra året blev det en kväll med pyssel och mys som hör julen till. Nu när det har blivit av två år i rad får man väl nästan kalla det för en tradition :) Det bakades pepparkakor, allt från alkoholiserade tomtar på kameler til grisar med enorma rumpor haha. I brist på julgran klädde vi det lilla trädet som står utanför vår dörr, det blev en julgran i minimal version.

Glöggsmakningen vanns av Sara som fick en tjock prydnadssnögubbe med blåa kläder som pris, och Tim vann en engångsgrill för sin vackra marsipangris med tärnglitter (som vi för övrigt satte på den efter han hade åkt hem, men ändå). Naturligtvis var det obligatoriskt för alla som kom att ha tärnglitter i håret under hela kvällen eftersom det var lucia :D Och Lucky fick agera lussekatt i sin fina julcape. Dessutom skrevs det julrim och dracks en hel del glögg utöver provsmakningen...











Egentligen var ju min gris bäst, även om den inte vann :P




Dagens bästa julrim har jag personligen utsett till två av mina och Rebeccas:

"Det är inget mattetal,
men nu har du ett val.
Men fyra gånger två
kan du nu värma din tå."


Svar: Fyra-pack med strumpor

"Allt du behöver för nya smaker,
allt från kålpudding till kaker.
Med denna grej blir det lätt,
för dig att göra rätt."

Svar: Kokbok med husmans-kost recept

Hoppas ni har lika mycket mys inför jul som vi!

P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0