LUCIA!

Idag är det som alla vet Lucia. Jag skulle egentligen inte gå upp förrens kl 8 men jag ville så gärna se Luciafirandet på TV. Det var så lätt så länge man gick i skolan, då var det alltid någon som sa " var här, då och då för att kolla på lucian". Efter gymnasiet försvann den lyxen... Vill man se Lucia nu, får man gå upp kl 7 en lördag morgon. Och jag måste faktiskt säga, det var inte riktigt värt det. Bredaste skånskan, ingen kyrka och låtar man inte kände igen.

Sen var det till att börja jobba kl. 10. Det var väl helt ok, men man blev trött i fötterna när man inte är van vid att stå upp 8 timmar i sträck och arga kunder som skriker och behandlar en själv och ens arbetkamrater som idioter gjorde inte saken bättre vid 16 snåret...

Som tur var väntade älsklingen, Rebecca och Tim på mig med glögg och pepparkaksdeg när jag kom hem :) Sen har kvällen bestått av julmys. Återkommer med mer om det imorgon eller på måndag. Beror på när jag hinner, jobbar 10-18 imorrn också!

P&K





Kommentarer
Postat av: Marika

Tack för inbjudan men det missa jag hehe Det låter som det va mysigt iaf:-D

2008-12-14 @ 12:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0