Mellandagsshopping

Idag blev det så en sväng ner stan och mellandagsrean. Jag trodde att det skulle vara lite lugnare idag iom att den började igår, men tji fick jag. Det var smockat med folk överallt typ. Och jag måste säga att Västeråsare är rätt buffliga. Kanske är det lockelsen att kunna handla en topp för 49 kr på Gina Tricot (woho va? Not...) som gör det, men de verkar inte ha någon vidare lust att akta sig för andra människor utan satsar mer på  att gå rakt emot en ungefär som "antingen aktar du på dig, eller så går jag akt in i dig". Jag bestämde mig efter 2 minuters knuffande inne i den affären att masstillverka skit som man ändå inte vill ha på sig för att alla andra har samma, kanske i nån annan färg OM MAN HAR TUR, och gick därifrån. Jag fattar inte hur folk orkar alltså. Sååå roliga inte kläderna som de säjer ut. Jag kan slå vad om att iaf 70% av grejerna är sånt som ingen velat köpa sen det kom in som de måste bli av med... Det blev en liten sväng till MQ och en kjol köpt där men sen åkte vi till IKEA för att inhandla det vi behövde där.

Tyvärr hr jag inte sladden till min kamera med mig så det blir en aningens tomt på bilder det närmaste, men på IKEA blev det iaf ett par stora, mysiga soffkuddar, nya vinglas, handdukar, doftljus och lite annat smått och gott. Det var mysigt att gå runt att kolla, men en timme gjorde en 650 kr fattigare! :D

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0