Oförskämt slapp dag

Herregud vilken skön dag jag har haft idag! Planen var egentligen att vi skulle ut och springa på mellandagsrean och IKEA. Men när jag vaknade vid 12 kände jag bara "nää, jag rör inte på mig idag!". Låg kvar i sängen till tre och glodde på TV. Har käkat en massa gott och onyttigt; piroger, chips och coca cola... Och inte brytt mig. Bara varvat ner från julhysterin som har pågått i vad som känns som en evighet. Det blev iaf en sväng ner till affären för att köpa en skvallertidning och hårinpackning. Sen har det bara varit me-lyx-dag. Fixat naglarna och håret och umgåtts med svärmor och svägerskorna. Just nu sitter vi och slappar framför körslaget med ett glas vin hela familjen.

Man borde verkligen ta sig tid till att göra ingenting oftare...

Stackars Rebecca... Hennes pappa åkte in på sjukhus på julafton igen för sin KOL. Hon ringde helt uppriven, känns så hemskt att inte kunna vara hemma och trösta en vän... Och när man precis fått veta att ens egen mamma har samma sjukdom blir man ju påverkad och orolig själv också. Jag hoppas han blir bra snart iaf. Mina tankar finns med hela familjen Tilander!!

P&K

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Aw du är bäst i hela världen älsklingen! Saknar dig men det är förhoppningsvis lite på bättringsvägen! Idag ska jag slappa - äter som en gris men är orolig...Så ni får förvänta er en tjockis när ni kommer hem! Ha det underbart hjärtat <3

2008-12-27 @ 15:09:14
URL: http://becson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0