Sjukaste fredagen!

Nu har jag äntligen tid att sätta mig igen, och jag vet att det är måndag idag men jag bara måste berätta om den sjukaste fredagen i mitt liv! Jag skulle åka ner en liten sväng till Gbg för att träffa min Ronneby-tös som hade kommit på besök till staden med hela Maxi gänget (även mina gamla arbetskamrater). Jag hade rätt bråttom för jag var tvungen att hinna med tåget 1 ½ timme senare hem igen.

Det började med en stackars barnfamilj som skulle åka och bo på hotell och gå på Liseberg över helgen. Deras supersöta ungar, typ 7-8 månader samt 2 år gamla, och deras två barnvagnar var med som bagage. När tåget kört in på stationen skulle pappan gå av först med en av vagnarna. När jag precis skulle sätta foten på första trappsteget för att kliva av tåget ser jag honom ligga i en stor hög på det nedersta trappsteget. Han hade halkat och slagit sig riktigt illa, bl.a hade axeln åkt ur led och han kunde inte resa sig... När han väl fått hjälp upp kom en halvt hysterisk mamma springande och mer eller mindre kastade den minsta ungen i famnen på mig och kutade in i tåget igen för att få med sig den andra. Honom satte hon i en vagn och bad mig hålla honom också medans hon sprang och ordnade en ambulans. Där stod jag med två VÄLDIGT små barn, hela familjens packning och en näst intill okontaktbar pappa. Och jag är rädd för att bäbisar ska gå sönder om man håller dem fel! Jag kan inget om barn, men de är ju så små!

Men tro inte att världen var klar med att servera överaskningar för den kvällen! När jag väl kom ifrån Centralen och vidare till spårvagnarna var det dags igen. Chauffören körde som en dåre, vilket iofs inte är något ovanligt i Gbg, men när vi närmade oss korsningen bestämde just denna sig för att det var onödigt att stanna när en massa bilar körde framför honom. Han tutade istället som en tok och gasade rakt ut i trafiken... Vilken resulterade i att vi kraschade rakt in i förarsidan på en svart Saab. Det var en jävla smäll och när jag väl kunde ta mig av vagnen såg jag att bilen inte direkt var vacker efter smällen. Dessutom låg föraren som någon dragit ut ur bilen livlös på marken...

Det var början på min helg. Kan ju glädja er med att den slutade lyckligare. Igår kom allt advents/julpynt på plats :) Och till min stora glädje erkände det största motståndaren till mitt julpyntande idag att han faktiskt ägnat sig åt samma sak! Haha David :P

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0