Jul, jul, strååålande jul :)

På söndag är det första advent och jag är superpeppad för att pynta! Jag bara älskar känslan som blir hemma med röda tyger och ljusstackar. För att inte glömma julmusiken! För från och med på söndag är det ju fullt tillåtet att spela de skivorna dygnet runt :D Hade jag fått bestämma hade det nog börjats med i typ september, men det är en liten regel som fått införas för att jag inte ska driva alla runt omkring mig, och speciellt min stackars sambo, till vansinne. Det lyckas jag iofs göra med en del en då med mitt eviga förberedande. Gjort hemmagjord hallonlikör, köpt julgodiset man bara kan få tag på på ett speciellt ställe där jag befinner mig endast en gång om året, handlat Blossas glögg 2008, satt upp ett träd som ska pyntas på altanen och tillverkat istappar i glaspärlor, tillverkat mallar för snö-spray-flingor till fönstrena och idag ska det handlas rött tyg till gardiner och dukar. Och alla julklappar utom 2 är inhandlade.

Haha! När man rabblar upp det så låter man ju smått manisk! Men det är ju faktiskt mest för att det inte ska bli så stressigt sen när det drar ihop sig. Och tänk vad mysigt det kommer bli hemma hos mig sen :)

Kanske skulle man fixa en röd rosett till katten också... Det skulle hon va söt i! Nä, nu får jag ta och varva ner lite tror jag bestämt...

P&K

Altanen med "träd" och istappar.

Kommentarer
Postat av: Tim

Sötgurka! Du ÄR ju manisk med julen :p Vi borde byta sambo under julen. Jag och Ronnie kan få bo i en ungkarlslya och kolla fotboll, så kan du o Emmy pynta och lyssna på julmusik :p

Puss!

2008-12-01 @ 20:41:35
URL: http://snartentim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0