2009 this far

Sitter uppe mitt i natten som vanligt och filosoferar. Satt och funderade på det som många av oss på nyårsmiddagen var ganska överens om... Att vi hoppades att 2009 skulle bli bättre än 2008. Orsakerna var uppbrott från långvariga förhållanden, dåliga betyg, sjuka släktingar m.m och för min egen del var det mest familjens hälsa. Mamma har fått KOL, min kära släkting cancer och min obotliga tarmsjukdom har varit ovanligt krånglig. Dessutom har svärmor hamnat på hjärtintensiven (även om de inte kunde hitta något fel) och en bror till Ronnie drabbats av hjärnblödning. Och min katt fick avlivas eftersom hennes tumörer inte ville läka... Inget att hurra över direkt.

Men 2009 tar sig faktiskt helt ok, såhär två veckor in på det nya året. Bortsett från att man är pank som en kyrkråtta efter jul-utgifter och en massa shopping så ser jag hittills faktiskt positivt på det nya året! Detta trots en viss bitterhet över SJ och den svenska sjukvården... Ny inredning hemma, nya möbler som ska köpas i slutet på månaden utsedda (Soffa, soffbord, tv och TV-bänk + DVD-hylla), mer plats i garderoben efter utrensning, B-uppsatsen så gott som avklarad... Jaa, jag e helt nöjd. Dessutom har man hunnit med två riktigt långa promenader med älsklingen som i vanliga fall vägrar röra sig utanför lägenheten utan tvångsåtgärder. Och ett pilatespass efter typ 3 veckors slapphet rakt igenom. Men det var jag allt värd. Ja, ledigheten är inte att förglömma. Sååå skönt att bara kunna göra vad man vill och slippa planera. Längsta ledigheten sen sommarlovet mellan 1:an och 2:an på gymnasiet (sista sommaren utan jobb) och Gud vad gott det har varit!

Lite plugg att ta tag i. men annars fortsätter ledigheten ända tills på måndag! Och om någon skulle vara avunsjuk så vill jag bara påminna om att den student, som t.ex jag, pluggar på heltid för 7300 kr i månaden, måste jobba utöver det för att klara ekonomin och inte har lyxen som heter semeste eftersom man inte får några pengar från CSN juni-augusti. Vekrligen 0 kr.



Sov gott!

P&K




Håll tummarna för att friden håller i sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0