Jag saknar ord för SJ!

Verkar faktiskt lite som om jag har hittat de två offer för mitt hat som jag behöver här i världen. Det började i slutet av förra året och varje gång jag kommer i kontakt med dem ges jag en ny anledning att vilja köra över de ansvariga med en ångvält, snällt uttryckt. Idag är det åter igen SJ jag pratar om...

Hade lovat min lilla pingla Evelina att jag skulle ta mig ner till Ronneby nu i januari och hälsa på. Hon har varit här 3 gånger sen vi flyttade upp och vi bara en, så det var änna lite min tur nu. Och dessutom är biljetterna väldigt billiga den här månaden om man varit smart och skaffat medlemskap i SJ-prio. Planen var egentligen att jag skulle åkt ner den här helgen, men eftersom arbetet med B-uppsatsen blev framskjutet gick det inte riktigt.... Så vi bestämde efter många om och men att det fick bli nästa helg, trots att Ewe skulle jobba. Jag hade kollat innan jag ringde henne igår och det fanns biljetter T.o.R för 196 kr. SKITBRA, tänkte jag och ringde och talade om att jag skulle komma. När jag skulle boka och betala biljetterna kom ett sånt där fint varningsfönster upp på skärmen "följande fel har påträffats: vald utresa är slutsåld"...

What the f*uck! är det slut ska väl sidan tala om sådär fint "FINNS EJ"... Försökte igen... Och igen... Provade att boka från Göteborg... Vilket gick bra fram tills man ville betala... "följande fel har påträffats" IGEN! Provade med att åka från Trollhättan till Karlskrona... Samma sak... Göteborg-Karlskrona... Efter att ha provat ungefär 15 olika tider på den sträckan hittade jag äntligen ett tåg! Torsdag kväll till söndag förmiddag. Fyllde i kontonummer och allt annat nödvändigt, fortsatte och skulle verifiera med min bank. Och POHF! Sidan slutar funka... Går in igen och ska boka samma resa... SLUTSÅLD!! Arg som ett bi plockar jag upp telefonen till SJ's kundtjänst. Stackars den jäveln som får med mig att göra nu tänkte jag... 14 minuters väntetid...

TRO FAN DET! SJ har än en gång bekräftat att de är ett företag som inte kan ta hand om varken sina affärer eller sina kunder! Gud, vad jag längtar tills de där andra tågbolagen som hittat ett kryphål i lagen för statens monopol på tågtrafik börjar rulla!

Till slut löste sig allt ändå... Resan Göteborg-Karlskrona T.o.R var slutsålt, men konstigt nog kunde man boka samma tid och resväg (Göteborg-Emmaboda, Emmaboda-Karlskrona) åt båda hållen... BILLIGARE! Suck... Och det är ett av våra stora statliga företag...

HEJA STATEN! Eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0