Ännu mer skit till sjukvården!

Som jag skrev för ett tag sen var jag så himla arg på sjukvården som låter cancersjuka människor gå helt utan att få någon hjälp i vad som för en så sjuk människa måste kännas som en evighet. Nu är jag arg igen... Ännu argare tror jag. PATETISKT, det är det enda rätta ordet!

Nu har min cancersjuka släkying äntligen fått en tid till sjukhuset. Men tro inte att det är för att ta bort skiten! De vill bara göra samma prover en gång till... Men nu vet vi åtminstone hur det kommer sig att han fått vänta så länge på hjälp... Hans papper hade visst försvunnit under flyttkalaset av kirurgakuten från Uddevalla till Trollhättan. Får det verkligen vara så?? Det har gått över en månad nu sedan han fick diagnosen och hans papper "kom visst på villovägar". Allvarligt?! Och vaddå PAPPER? Har inte sjukvården tagit steget in till 2000-talet och datorernas tid som resten av världen eller?? Men vad fan... Han har ju bara cancer, så det är väl inte så noga....

Än en gång... SKÄRPNING! Så här får inte människor behandlas!!!

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0