Garderobsutrensning!

Spenderade två timmar nu ikväll till att försöka göra plats i mina garderober. Jag har tre av fyra garderober här hemma och trots att det fanns plats över när vi flyttade in i maj blev de fulla för ett tag sen. Jag fattar inte hur det går till... Man tycker att man har plats, och sen, POFF så är det knökfullt!*

Nytt år, dags att städa ur all gammal skit ur gömmorna tänkte jag! Och det tog som sagt två timmar, en överfull stor resväska, en IKEA-kasse och en full flyttlåda som ska ner i källareb men nu får kläderna åtminstone plats. Ja, man kan faktiskt till och med bläddra i en av garderoberna så att man kan titta på kläderna utan att behöva slita ut dem samtidigt som man river ner 15 andra saker! Den nya resväskan har fått en egen plats i den andra garderoberna och kläderna har sorterats upp efter sommar- och vinterkläder. Skönt, men det är väl bara en tidsfråga innan det behöver göras igen... Suck...

Eftersom jag har en lite sjuk relation till mina materiella ting så är jag inte riktigt redo att skiljas från sakerna än. Det mesta åker ner i källaren, men åtminstone 5 par skor och ett 10-tal toppar får en sista resa till soptippen. Resten sparas i väntan på att jag ska vilja använda dem igen. Slänger man dem så kanske man ångrar sig en vacker dag ju! Knasigt, jag vet. Men en vacker dag kan ju sakerna komma till användning igen och då har man dessutom något som ingen anna kan få tag i! Eller huuur...?! :P


   


Gammal skit och ny ordning. Och tro mig, det ryms mer i en resväska än vad man tror. Den väger bly!

P&K

*För alla som inte kommer från Västra Götaland är detta uttryck, knökat, något som syftar till proppfullt ungefär. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0