SJ i ett nötskal...

Jag då var man hemma i kära lilla Trollhättan igen... Men det var fan knappt att man kunde ta sig hit. Jag tyckte ju att jag var smart som bokade biljett på ett tidigt tåg så att man skulle kunna vara hemma i tid och umgås lite både med mamma och kompisar. Men tji fick jag... 2 ½ efter att tåget åkt från Västerås pajade loket på tåget... Typ mitt ute i en åker utanför Skövde. Först fattade jag inget för jag satt och lyssnade på musik och försökte sova bort bakfyllan efter nattens champagne, men efter att vi stått still i en halvtimme ropade de ut att loket inte gick att laga och att det skulle ta 50-60 min att få dit ett nytt lok från Hallsberg. Snaaaark, tänkte jag men visst. Ingen mening att hetsa upp sig för något man ändå inte kan göra något åt. Strömmen försvann. Inget ljus på toa. Ingen elektricitet i bistron till att fixa lite kaffe ens en gång. En timme gick... En och en halv... Ingen information i högtalarna och ingen personal inom synhåll. Efter 3(!!!!) timmar av att sitta och glo in i sätet framför mig började tåget äntligen rulla.

Jävla SJ rent ut sagt. Rensa spåren från andra tåg istället för att låta folk sitta i ett tåg utan värme, mat och toalett i 3 timmar och anställ lite vettig personal som kan informera folk. Visst så får alla pengarna tillbaka för resan. De som klev av i Skövde fick tydligen gratis mat också. Men det var ju jävla typiskt att man nappade på SJ Prio's erbjudande så att resan bara kostade 25 kr... Stor mening liksom.

Nu är man iaf hemma hos en otroligt kelsjuk katt. Hon verkar ha saknat mig :) Och jag saknar Ronnie. Rebecca är på besök men just nu hemma och hämtar lite mer öl med en kompis. Och jävla Guitar Hero vill inte funka... "Du måste plugga in en mikrofon" Men jag vill fan inte sjunga! Jag vill spela gitarr! Vilken uuunderbar dag.... tsss...

P&K







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0