Tro

Jag tror på att Gud finns, fick jag lära mig av min älskling. Innan vi talade om det såg jag mig själv som vad som närmast kan kallas en ateist. Men den dagen Ronnie frågade mig "tror du på Gud?", svarade jag helt sonika "Jag tror på att det finns något större än du och jag men jag skulle aldrig kalla det för "Gud"..." Då insåg jag att kanske. tror jag på det som andra kallar Gud.

Jag vet också att oavsett så kommer jag och min älskade ha ett katolskt bröllop. Ett bröllop där vigsel faktiskt betyder någonting. I motsats till ett protestantiskt bröllop. Jag  gavs möjligheten att välja och tycka när det gäller tro, och jag välljer den tro som värdesätter det jag tror på och kämpar för det jag står för. Jag har aldrig mött en tro så acceptant, välkomnande och accepterande som denna även fast  jag varit otroligt kritisk i flera år.

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0