Den slappa sommaren

Inte för att jag sitter och gör ingenting, jag har faktiskt rätt fullt upp. Men jag sitter mycket sällan vid datorn och egentligen händer inget speciellt man kan skriva om heller. Jag jobbar några dagar i veckan... Försöker hinna plugga, men har egentligen mest gjort ingenting senaste veckan.

Vaknade kl 4 i lördags morses och körde mamma och Bengan till flyget... Slappade sedan på stranden hela dan innan det blev party på kvällen. Vaknade kl 3 på söndag eftermiddag. Käkade brunch. På måndagen blev det iaf lite shopping gjort. Jag och älsklingen var för en gångs skull lediga tillsammans och eftersom vädret var kasst så blev det en sväng till Kungsbacka och Freeport. Och gjorde en massa fynd :) En vit lång skjorta, en bikini, höganäsmuggar och lite underkläder bl.a. Sen har det varit jobg igår och idag. Igår åkte chefen på en smocka av en arg kund som inte fick lämna tillbaka en kissluktande filt. Värsta pådraget med poliser och väktare... Och idag gick brandlarmet så vi fick utrymma hela butiken... Hittade på min tur genom affären en superrolig kund btw. Brandlarmet går nog inte att missa och jag tror han hörde det... Men han gick lugnt runt bland safthyllorna och kikade...

Jag: Ursäkta herrn, men du måste lämna vagnen och gå mot kassorna för brandlarmet har gått.

Kund: Jaha.... Men det brinner väl knappast iaf?

Skön gubbe :D Helt coollugn.

Skulle ju pluggat både före och efter jobbet igår. Men vi var hos Jessica till sent på natten i måndags och jag orkade inte gå upp. På kvällen var det ju Mr. J's minneshögtid och det kunde man ju inte missa. Och idag åkte vi och handlade och tog hans om mammas katt efter jag slutat.

Ja, och så åkte ju Jessica till andra sidan jorden idag. Hon åkte till Sthlm igår och flyget lyfte därifrån vid halv 3 i eftermiddags. Runt kl. 01 natten till fredag svensk tid ska hon vara framme. Saknar henne redan... Men vi sa faktiskt aldrig hejdå. Bara "vi ses snart gumman". Känns bättre.

Countdown... 7 dagar till Ronneby. 14 dagar till Holland!!!

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0