Husmorn har vaknat till liv

Ja, precis som förra året vid den här tiden verkar mitt hamstersystem ha vaknat till liv. Nåt jävla husmorssystem går tydligen på overdrive i min kropp så fort sommar/höst nalkas. Kan det vara stenåldersgenerna som vaknar till liv och vill hamstra mat inför vinter månne?? Haha Det började igår när jag fick för mig att det skulle vara en fööörträfflig idé att göra gelé på den nyplanterade äppelmyntan och köpa jordgubbar (nu när de är sååå billiga) och göra jordgubbs saft. Sagt och gjort. Allt från böcker och saftsil till konsververingsmedel och gelatin inhandlades. Hade tänkt ta det i helgen, men nu efter jobbet idag när jag ändå hade allt hemma så tänke jag... Vad tusan! Göra saft och gelé så här på kvällen är väl kul hahhaa Sen fick jag för mig att sy tygpåsar till när lavendeln ska torkas så man kan lägga lukta-gott-påsar i garderoberna. Tänkte att det nog funkar, Ronnie kan inte med de där hopplöst parfymerade prylarna man köper. Han nyser tills han knappt kan andas av dem. Men naturliga grejer kanske kan funka.

Aktivt liv ska man leva och att sitta still är tråkigt! :D Dessutom måste man ju hitta sätt att sysselsätta sig nu när alla vänner tycks åka utomlands för att stanna.


 

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0