KANSKE. The king of the world?

Jag kom på mig själv för en liten stund sedan med att man gör väldigt mycket för att KANSKE det blir si eller så. Jessica, som flyttar till Australien på tisdag, var här på besök. Och som ett ufo var jag efter henne och skulle fånga varenda rörelse hon gjorde. För KANSKE var det den sista bilden jag fick. Och givetvis var det KANSKE sista bilden på oss tjejer, så det var vi ju tvugna att fixa också.

Och när jag ransakar senaste tidens tankeverksamhet finner jag fler oroväckande exempel. KANSKE klarar jag inte sommarkursen. KANSKE blir det omtenta. KANSKE måste jag betala tillbaka sommarens CSN om jag inte klarar den (Har inte kollat med CSN så det är ju ett KANSKE). KANSKE händer något med mamma och Bengt när de är i Grekland. KANSKE händer något som gör att våra resor i sommar skiter sig. KANSKE borde jag ta modet till mig att säga upp mig. KANSKE borde jag bara strunta i allt och slappna av?

KANSKE är förresten ett jävla märkligt ord, KAN. SKE. Ja, allt kan ju hända. Men är det verkligen möjligt att ens hinna oroa sig för allt som KAN hända?


Tog mig friheten att slå upp ordet i SAOB (Svenska akademinsk ordbok). Här är resultatet:

det kan hända (att), det är möjligt (att); kanhända, måhända, törhända; möjligen, eventuellt

uttryck för en förmodan l. för möj­ligheten av ngt



Mina kansken kan fortsätta i all evighet. Någon som känner igen sig?

   

Tha gang (Jessica tar bilden) + Tha girls :D

 

Pressade bilder, jag vet. Men vad skulle du gjort om din bästa vän sen 12 år tillbaka flyttade till andra sidan jordklotet om mindre än 5 dagar?

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0