Sommaren är kort

Men nu är den här och idag har jag njutit till tusen av den. De senaste dagarna på jobbet har varit ett rent helvete. 28 grader inne i butiken och massa varor att ta hand om. Så att åka ut till stranden idag var en självklarhet. Sikhall som vanligt med mamsen och Bengt. Och helt plötsligt, från ingenstans, står ett helt band på stranden. Ett gäng unga killar och tjejer med gitarrer, trummor, klarinetter, marackas, mikrofoner, högtalare och allt! De började spela en massa sköna låtar, inledde med Peps Perssons "Oboy". Live musik på stranden, glada människor, sol och varmt i vattnet. Kan det bli bättre?? Själv låg jag och flöt på min gröna luftmadrass :) Råkade dock sätta mig på och mosa en stackars tvestjärt när jag kom upp på stranden haha

Eftersom alla mina blommor på balkongen lyckats avlida nu i värmeböljan bar det sedan av att köpa nya. Det blev mynta, lavendel, rosmarin och massa fina blomster. Så de har jag ägnat en bra stund åt att plantera nu. Varit ute på balkongen med dörren öppen och haft riktiga sommarklassiker i högtalarna. Katten har också kunnat vara med idag! Grannarna som inte riktigt gillar att hon går ute flyttade imorses :)

Nu kommer snart Jessica, Sara och Henrik. Det blir nog ett par kalla öl och att bara hänga på balkongen. Grilla om man orkar kanske. Aaaahh.... Sommar!!



 

Bandet och tvestjärten

 

Nya "trädgården"


P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0