Tillbaka i Sverige

Ja, igår kom vi då hem från Holland igen. Vi har haft det helt underbart måste jag säga! Vi har besökt Amsterdam, Tiel och Utrecht (eller hur det stavas). Vi har ätit massvis med god mat och shoppat en del. Men att shoppa kläder som vanligtvis är ett stort intresse blev det inte mycket med. De flesta affärerna hade ett väldigt tantigt utbud och de var allt ett par år efter rent trendmässigt jämför med Sverige så... Men vi sprang i massa lågprisaffärer där vi hittade krämer, prydnadssaker, smycken och annat kul ist. Man får verkligen uppleva ett land på ett helt annat sätt när man guidas av någon som bor där och kan städerna. Vi har till och med lärt oss några ord på holländska, typ "tack" och "varsågoda" men det är ju alltid nåt :) Arkitekturen är så himla vacker också... Dessutom fick vi helt lagom väder med sol, runt 25 grader och bara nån regnskur emellanåt. Lugna och väldigt trevliga människor i Holland också, servicen på restaurangerna till exempel slår Sverige med hästlängder!!


Vi kommer helt klart åka tillbaka, lovely place!! Tog alldeles för många bilder så jag nöjer mig med en på mig och Ronnie vid en av kanalerna inne i Amsterdam på min födelsedag.



P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0