Att bli gammal

Njaaa... det var väl lite att ta i. Men iaf att inse att man håller på att bli äldre, vuxen kanske man kan kalla det. Satt och tänkte tillbaka på mitt och Jessicas samtal idag när hon var förbi.

Btw, tack min älskade vän för att du kommit förbi så många gånger under tentaperioden på en kopp kaffe, tvingat mig ut i det sociala livet och varit en underbar vän den senaste månaden! Utan dig hade det varit 1000 ggr svårare! Vill speciellt meddela detta till dig eftersom du idag berättade att du först nu insett att jag har en blogg :P


Hur som helst så kom vi in på det där med att vara vuxen. Jag har efter en analys av den senaste tiden händelser funnit följande bevis för att jag och mitt umgänge börjar bli gamla och tråkiga :P

Varningstecken 1.  Jessica var förbannad på att folket som varit med på helgens cruising här i stan krossat glasflaskor överallt och bestämde att hon skulle ge varenda en en utskällning efter noter om hon såg någon göra det igen.Detta stämmer skrämmande väl överens med nästa bevis.

Varningstecken 2. Ronnies klagar över ungdomarna  som hänger i stadens galleria och berättar att deras närvaro gör att han inte gillar att gå dit. De hänger i gäng och är allmänt jobbiga.

Varningstecken 3. Jag har kommit på att jag gillar humorn i Seinfeld, en humor som jag för bara en liten tid sedan fann helt oförståbar. Dessutom minns jag att jag tänkte "Det här är sånt gamla tycker är kul"

Varningstecken 4. Jag har uppmärksammat en oroväckande trend i hela mitt umgänge där ett glas vin, helst ett par kvällar i veckan, är ett av livets höjdpunkter. Vad jag minns vad vin tidigare lika med fylla men nu är det "bara mysigt att ta ett glas vin på kvällen".

Vad hände?

Om det går så här fort mellan 14 och 22 kan jag bara gissa hur fort resten av livet kommer att gå...

Usch...







P&K

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Haha, livet är hårt ibland.. men som du säger, skrämmande när man väl börjar se skillnader och speciellt hör sig själv klaga på någonting om man aldrig har klagat över innan.. haha Jag känner igen mig jag me...=/

2009-06-03 @ 10:16:06
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: nadja

hej gumman :) Det där med o bli gammal har du helt rätt i haha, men jag har fortfarande inte nått riktigt den mognaden. Jag ser dock inte det riktigt som att bli gammal utan mer som att bli mogen. Haha jaja. shit happens :) tur att vi snygga fortfarande iaf! Jag sitter här med fråga 3..har den kvar och sen är det slut!1 så skönt, men jag började dock skriva i måndags så jag ska inte klaga. Gumman lycka till o vi ses o hörs kramis

2009-06-04 @ 16:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0