En helt vanlig onsdag

Vaknade tidigt med Ronnie imorses som vanligt nu för tiden. Eller aaa... Han gick upp 5.15 och han väckte mig vid kl 6. Men tidigt som tusan för min del hur som helst, men jag försöker få i någon slags morgonrutin på vardagarna nu när man inte jobbar så mycket men ändå måste hinna plugga. Åt frukost och satte igång med plugget vid sju. Går fortfarande lite segt, men det flyter bättre och bättre att läsa om religion på engelska :) Blir mer och mer intressant också när man börjar hänga med lite.

Visste ni att det finns en sekt inom hinduismen där anhängarna, efter att de spenderat tid i ett tempel med en guru, går ut utanför templet och beteer sig så konstigt de bara kan? Det är för att bli av med dålig karma, om någon skrattar åt deras beteende tror de att alla deras dåliga karma faller på de som skrattar åt dem. Och så är det för att ingen ska vilja umgås med dem, så att de ska få tid till att vara spirituella. Det låter märkligt men så är det tydligen.

Mamma kom och hämtade mig vid 12. Blev en tur till Sikhall för sol och bad. Första doppet för i år avklarat idag :) Har liksom inte hunnits med med tentande hela maj och dåligt väder resten av tiden. Var supernoga med att smörja hela mig med ganska hög SPF, men klant som jag är missade jag nedre delen av ryggen. Och supplise, supplise. Jag brände mig en del. Men BARA där. Röd som en kräfta över halva ryggen.

Solbrännan var inte direkt det bästa man kunde ha när jag senare gav mig ut för en shoppingtur med Jessica. AJ! att dra kläder av och på. Men jag fick iaf tag i en himla fin tröja jag aldrig hade provat om inte Jessica tyckt att den skulle vara fin på mig. Tack gumman, den är superskön dessutom! Sen skulle vi till Strandgatan och ta EN öl för att sedan fortsätta hem till mig och grilla. Det var kl 18. Vi gick därifrån kl 22 och 4 öl senare :D Men det var riktigt mysigt. Bra musik och en massa människor man inte sett på länge. Till slut gick jag och Jessica hem till mig och grillade lite veggoburgare. Mmmm...

Nu sitter jag här och har precis diskat. Mitt i natten. Men Ronnie är alltid så himla go och sköter vår deal om att den som inte jobbar diskar att jag fick dåligt samvete när jag inte hunnit med det. LOVE YOU MY ONE AND ONLY

 

Kommer sakna mitt hjärta nåt oerhört när hon försvinner till andra sidan jorden, men du och jag 4-EVER!!

P&K

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Oj vilken dag. =) Jag lyckades bränna hela min rygg igår.. Så jag går o drar mig för att åka o handla en ny bikini..=/ Eftersom jag vet att det kommer göra så ont..=P Men men vill man vara fiin, får man lida piin. Skall Ronnie åka till Uganda?! Kram

2009-06-25 @ 10:48:36
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0