Sommarlov! Och regnet öser ner

Men vad gör det? Idag har jag fixat det absolut sista pillet med tentan och nu ligger de så prydligt i sitt stora vita kuvert. Nu är det bara att åka ner imorrn och lägga den på skolan brevlåda så är det soooommarlov på riktigt :)

Har precis varit hemma en sväng hos mamma, fikat och äntligen fått träffa Bengt igen efter hans långa besök i Afghanistan! Har saknat min kära styvfar <3 Sötnosen hade dessutom köpt med en superfin sidensjal och 2 limpor Malboro till mig. Tydligen väldigt billigt där nere men frågan är om man vågar röka dem :P Jodå, de är köpta på militärbasen så det ska nog vara ok. Kul när föräldrarna uppmuntrar en att röka också :P Nädå, jag vet ju att han bara är snäll och vill spara mig pengar.

Fick se en massa bilder från Afghanistan också, inte direkt ett land som är det första som poppar upp i huvudet när man tänker på fina landskap men det var verkligen riktigt vackert! Bergen runt Kabul och kullarna vid Himalayas fot, de otroligt vackra ljuset och dessutom en del bilder på de otroligt märkliga landningsbanorna (gjord av knaggliga metallplattor!!). Skönt att han är hemma nu iaf så man kan andas ut. När han visade Memorial-platsen där flaggorna vajar på halv stång i tre dagar efter en utländsk soldat dödats och när han berättade att de var på halv stång i stort sett alltid så insåg man änna allvaret i det hela...
 
Jättesynd att man inte ser hur stark och fin färgen på sjalen på bilden är, eller hur otroligt mjuk den är... men ni får helt enkelt lita på mitt ord! Bänken den ligger på är egentligen grå så det säger väl en del...

 

P&K

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Varför blev den första bilden i så konstiga färger?! Hehe Kram

2009-06-07 @ 16:33:46
URL: http://cataztrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0