Ursäkta tystnaden

Ja, det har inte direkt funnits tid att skriva nu senaste veckan. Så det får bli en kort summering av den senaste tiden nu istället. I fredags kom ju Ronnies mamma och ena syster och då kunde man ju inte direkt sitta här och skriva. Det blev först en rätt lugn kväll med god mat och massa prat... Men sen tyckte svägerskan att hon och jag skulle gå ut och svänga våra lurviga, och så fick det bli! Det blev en sen tur till Butlers med tequila och appeltinies. Ronah minns det inte, men hon mådde visst inte så bra i slasken sen på natten :D Jag hade iaf riktigt roligt, jag har verkligen världens bästa svägerska <3 Vi tänker väldigt lika och det är nog det som gör att vi kommer så bra överens, dessutom har vi ju en gemensam sak i att gilla att reta hennes lillebror haha

Sen på lördagen blev det handling med mamma och Bengt som vanligt och på eftermiddagen kom Ronnies andra syster och hennes roommate från London hem till oss. Även lördagen blev en rätt blöt kväll. Det blev ingen utgång men en massa vin, charadspel och singstar här hemma med både familjen och några vänner till oss. Fullt hus alltså. Dessutom fick jag hjälp att rensa ut mina garderober eftersom jag insåg efter onsdagens shoppingtur att jag inte kunde få in mer kläder i dem. Två sjukt ärliga svägerskor, en butikschef från London och en nära vän var den perfekta hjälpen! Nu kan jag shoppa ännu mer med gott samvete ;P

Söndagen blev lugn och riktigt bakfull. Imelda och Ronah skulle ta tåget hem vid 3, samtidigt som skyrna öppnade sig med både störtregn och hagel. Halvvägs till tågstationen (som ligger 5 min hemifrån) gav jag upp att försöka undvika att bli blöt och traskade ist rakt igenom alla vattenpölar. Det var iaf uppehåll när vi földe Malin och Susan en halvtimme senare.

I måndags kom sedan vår kära vän från Köpenhamn, Sandra, på besök. Vi tog en härlig långpromenad ner till slussarna och käkade räkmacka till lunch. Sen träffade vi upp Yetis och sa hejdå till honom inför hans resa till Turkiet. Efter det blev det en sväng på stan och en fika på Stålverket innan Ronnie kom från jobbet och kunde underhålla Sandra medans jag satte igång med att läsa på min sommarkurs om indiska religioner. Usch, den verkar vara rätt jobbig och med mycket att göra... Men vad gör man inte för pengar..? Har kommit på att man får rätt bra med pengar när man pluggar på sommaren, får en inkomst och dessutom den kommande Rhodosresan betald tack vare det så det får vara värt lite slit.

Började jobba i tisdags också. Och det gick väl bra. Lite ovant eftersom jag inte jobbat sen i februari men det blir bara ungefär 2 dagar i veckan nu i sommar eftersom jag läser samtidigt så det ska jag nog överleva. Jobbade igår också och idag har det varit handling och förberedelser inför midsommar, plus lite mer pluggande. Just nu sitter jag och målar naglarna och gör mig fin :) Det blir visserligen bara lugnt firande hemma hos moster i Öresjö men man vill ju ändå göra midsommar lite speciellt.

Lite bilder också så klart!

     

Fredagens utgång. Alltid lika snyggt med bilder man tar på sig själva haha!



Ronnie är bäbisen i familjen Kabagambe, minus pappa.

 

Två underbara ting: Slusscafeét räkmackor och vår lilla Sandra <3

Det var en bra helg och fortsättning.

P&K

Kommentarer
Postat av: CaTTis

Haha va liten Ronnie ser ut på de kortet... hehe Härligt med utgång..=)

2009-06-18 @ 22:22:54
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: CaTTis

ja du, vi skall till ett par kompisar i Uddevalla och fira med dem. =) Ni då? Kram

2009-06-18 @ 23:04:58
URL: http://cataztrof.blogg.se/
Postat av: Tim

Haha, jävlar vilken fart det har vart i Trollhättan - That's where the shit's happening tydligen ;)

Låter iaf som att du har haft det riktigt bra! Själv har jag bara varit förkyld och jobbat än så länge, med undantag för en grym utaomhusdag med Mazze i onsdags ;) Bloggas om det snart :)

PUSS!

2009-06-19 @ 15:26:50
URL: http://snartentim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0