Äntligen helg!

Ja, nu tar jag faktiskt lite helg även från pluggandet... Det blir iaf helledigt ikväll och imorrn. Morgondagen är nämligen redan uppbokat av annat, som shopping i Kungsbacka och grill/eurovisionkväll med några vänner. Nu har iaf 6 böcker och 2 av 6 kompendier klarats av.

Och förresten, jag har fått en ny praktikplats! Planen var ju Socialtjänsten i Vänersborg. Fick i samma veva veta att de faktiskt hade valt ut mig som mest intressant bland flera andra :) Lite boost för självkänslan eftersom jag ansett mig lite värdelös efter mitt misslyckade sommarjobbssökande på området. Hur som helst har jag nu fått en plats på mitt absoluta förstahandsval, familjerätten i Trollhättan! De hade hört av sig nu och sagt att de gärna ville ta emot mig.

Lite synd är det ändå, det verkade himla bra i Vänersborg, men jag fick inte välja eftersom jag nu erbjudits mitt förstahandsval. Då ger de platser på andra ställen till andra som har det som högre val än tredjehand eller lägre.

På tal om den långsamma döden det är att tentaplugga... Fick ett sjukt kul SMS om det, alla som pluggar fattar nog det roliga iaf.


"Detta är ett meddelande från ett samarbete mellan Csn och Sjukvårdsupplysningen. För mycket pluggande kan leda till det fruktade sjukdomen bokmalssnuva. Symptom på sjukdomen är följande. Huvudvärk, rastlöshet, social avsaknad, lättpåverkad av alkohol, tristess, förvirring och yrsel, starkt sug efter koffein (både kaffe och läsk), närsynthet och framför allt förlust av vänner. Tiden mellan att du upptäcker första symptomet och tills du är helt galen och instängd i ensamhet kan variera mellan ett par dagar och upp till en månad. Än så länge har inga dödsfall bekräftats i Sverige, dock är det många som avslutat sina studier i förtid, vilket kan lindra symptomen något. Att bli frisk från sjukdomen kan ta många år, oc många blir det aldrig. Det bästa du kan göra för att inte bli smittad är att aldrig plugga mer än en halv timme om dagen, bara gå på obligatoriska moment i skolan och närvara vid alla sociala saker utöver skolan. När det gäller grupparbeten rekommenderar vi att ni samtidigt som ni pluggar också intar alkohol, oavsett tid på dygnet. Du bör också ringa minst två vänner som du inte går i skolan med varje dag och prata om annat än skola och plugg i minst 40 minuter. Detta är en sjukdom som ökar kraftigt i Sverige idag och du måste göra allt för att skydda dig."




Mitt helvete...

P&K

Kommentarer
Postat av: Tim

GRATTIS TILL PRAKTIKPLATSEN!!! Va skoj för dig hjärtat!

Puss

2009-05-17 @ 17:40:41
URL: http://snartentim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0