Det har varit en lååång dag...

Vaknade med Ronnie kl 06 idag när han skulle till jobbet. Hade så dåligt samvete för att jag inte pluggade igår så jag var tvungen att ta mig upp och hinna med lite innan skolan. Alltid lättare att vakna när den andre inte ligger kvar i sängen också... Kom iaf igenom en av mina 18 böcker (tjohoo...) och hann t.o.m diska innan jag sprang till tåget.

Som förväntat var lektionen idag helt meningslös. Men fick iaf svar på lite funderingar om tentan och hann diskutera den lite med de andra i klassen. Sen var det snabbt hem igen efter 45 minuters lektion lika långt hemifrån... Värt...

När jag steg av tåget var det bara att springa förbi apoteket och hämta medicin till mamma och sen vidare hem till henne. Hon behövde hjälp att färga håret. Fick nybakat wienerbröd för besväret och passade på att låna deras skrivare och skriva ut lite MER saker till tentaplugget. Tonern är slut i vår skrivare... Fick passa på nu när Bengt inte är hemma, han hade nog inte blivit så glad eftersom han köpte skrivare till oss för att vi inte skulle springa där och långa hans... Men, men, nöden har ingen lag.

Kom hem lite före sju och nu har jag precis tagit mig igenom ytterligare en bok... 2 down, 16 to go!!

Nu tänkte jag försöka laga lite mat för att bunkra upp inför den bistra tentatiden. Man är inte direkt så sugen på att "slösa" tid på matlagning om man inte måste när klockan tickar iväg när man har många böcker att hinna läsa. Och man kan ju inte leva på snabbmat. En lasagne och en kycklingpaj får det bli. Räcker länge och mättar bra. Mmm... Ett glas vin till matlagningen kanske man skulle unna sig? Men nu får jag skynda! DH börjar om 50 minuter! Spännande!

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0