Potentiell praktikplats!

Det var inget jobbsamtal jag hade missat från Vänersborg, men väl ett om en potentiell praktikplats visade det sig :) På socialtjänsten i Vbg för att arbeta med barnavårdsutredningar! Dessutom ska de tydligen ha en praktikant till och eventuellt vara två handledare vilket ju ger möjlighet till både sällskap av någon på ens egen utbildningsnivå och till möjlighet att delta i arbetet på flera olika enheter. Låter helt kanon! Dock anade jag en viss tveksamhet hos hon som ringde, hon hade fått veta att platsen var mitt tredjehandsval (efter familjerätt och integrationsarbete) och jag tror jag verkade rätt pantade när vi pratade... Var så trött i huvudet och så glad att höra nåt om praktikplats att jag blev helt tom i huvudet när hon frågade saker. Typiskt.

Hon skulle iaf prata med sin kollega och återkomma på måndag :) Får läsa på lite om deras verksamhet tills dess också så jag kan komma med några smarta frågor som väger upp för tagens tomma huvud haha För praktik på socialtjänsten är en bra erfarenhet helt klart!

Håll tummarna nu! Hoppas, hoppas, hoppas!

P&K

Kommentarer
Postat av: Tim

Good luck darling! ;) Ses imon!

2009-05-07 @ 19:27:55
URL: http://snartentim.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0