Då var det dags igen...

...och jag har samma bortförklaring som alltid till min långa tystnad. Har haft för mycket att göra. Som vanligt. Såg att mitt sista inlägg var i somras, när jag hade börjat mitt nya jobb. Kan meddela att jag är kvar på samma jobb. Det blev inte så mycket efter sommaren, men senaste månaden har jag jobbat heltid. Vid sidan av slutspurten  på mina universitetsstudier (tar examen 14:e januari :)). Och magen... Den är fortfarande inte bra sen jag blev dålig i början av sommaren. Suck...

Det har varit en lång tid av kortison, antiinflammatoriskt i mängder och stress över att aldrig bli bra. Läkare som säger att man inte misstänker att jag inte blir frisk för att sjukdomen spridit sig men inte säger något mer heller. Undersökningar som (som läkaren så fint uttryckte det) "bara" innebär att man går 50-60 cm upp. Vilket ju också har inneburit dagar av jobbiga förberedelser. För er som inte vet vad det innebär inför en tarmundersökning (som jag faktiskt inte ens kan uttala det medicinska namnet som var med i kallelsen på) så innebär det t.ex 24 timmars fastande eller strikt begränsad kost, laxerande medel m.m.

Ja, ja... Nog om mig. Anledningen till att jag åter kom att tänka på bloggen var faktiskt två tjejer som tagit kontakt med mig efter att ha hittat den. Det verkar som om man nu kan hitta hit genom att leta information om sjukdomen på nätet. Jättekul! :) Vet ju av egen erfarenhet att det är svårt att hitta något alls när man söker, förutom det man redan vet. Att sjukdomen är kronisk och att det inte finns några permanenta botemedel i nuläget. Och jag svarar gärna om jag kan på alla frågor!

Nu till en liten efterlysning...





EFTERLYSNING:

Är en ung tjej i mina bästa år som
är i desperat behov av att designa
om min blogg. Är dock pinsamt
dåligt insatt i hur man gör allt sånt
och behöver HJÄLP! Alla tips mot-
tages tacksamt!!


P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0