Lugn midsommarafton

Ja, idag är det ju den dag som väl egentligen borde vara Sveriges nationaldag. Den som firas sååå långt mycket mer än vår älskade 6:e juni. Och om ni frågar mig så borde "Små grodorna" snarare än "Du gamla, du fria" vara Svea Rikes heligaste låt :P Hoppas iaf att alla haft en riktigt skön dag, fint väder och god mat! Det har jag.

Det blev som vanligt lugnt firande med familjen i mosters hus i Öresjö. Sill och potäter efterföljdes av kubbspel och så småningom jordgubbstårta och lite sällskapsspel. Och jag kan meddela att det var länge sen jag skrattade som jag gjorde när kubben kom fram! Alla, som i vanliga fall är väldigt lågmälda och sansade, dansade fula danser och hoppade runt som galningar för att psyka det andra laget. Har en bra härlig familj...

Eftersom jag själv tagit det väldigt lugnt idag (och då syftar jag ju så klart på alkoholen) så funderar jag på att roa mig en del med att skratta åt alla andra människor som garanterat inte är lika pigga som jag imorrn. Kanske ringa och väcka mina kära vänner på kusten bara för att kolla läget... Mohaha! Nädå... Jag planerar faktiskt att bara ha en skön dag med älsklingen. Göra lite smörgåstårta och cykla en sväng ut i naturen om det är fint väder. Ta vara på att magen är bättre, om än inte bra. För hur trevligt det än är att ha folk hemma 95% av alla lördagar så vill jag gärna försöka ta vara på tiden lite nu innan han åker bort i nästan en månad. Speciellt eftersom jag börjar jobba på måndag och dessutom ska ha lyckats göra klart en 15 poängs (heltid, 10 veckor för er som inte har koll) högskolekurs snart... Som dessutom ska vara klar på 7 veckor... Typ 2/3 av tiden alltså...


Glad midsommar på er alla fyllekajor ;)




P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0