Sköna lördag!

Idag har jag verkligen gjort mitt allra yttersta för att leva efter "Carpe Diem". Och jag tycker faktiskt det gick riktigt bra! Även om vi vaknade alldeles för sent... Älsklingen fastnade framför datorn inatt och resultatet när han skulle kissa/röka/greja i köket blev ju såklart att jag inte sov speciellt bra heller. För hur mycket han än försökte smyga så är jag sjukt lättväckt! Men, men... Resultatet blev fyrsiffrigt extra på kontot hans så det kan jag väl leva med.

När vi väl kom upp vid 12 eller så gav jag mig direkt i kast med att tvätta och plugga. Sjukt irriterande bok på engelska (mycket svårförstådd sådan även om jag kan språken relativt bra) och en tvättmaskin med otroligt skitig "sköljmedelsbehållare" som jag inte upptäckt förrens nu. Tog typ en halvtimme att få rent skiten. Inte bara kul med egen tvättmaskin, har man tvättstuga kan man iaf skylla på nån annan och be dem göra det när maskinen är äcklig...

Idag lugnade magen ner sig efter cirka 6-7 vändor för att "pudra näsan" på förmiddagen. Så på eftermiddagen bar det av ut på minihajk. Helt oplanerat. Ville egentligen bara ut på en cykeltur och plocka lite blommor att ställa på balkongen men det slutade med att vi hamnade högt uppe på ett berg med utsikt över hela staden. Jättefint! Och kul att visa älsklingen en plats i stan han aldrig sett innan. Själv var jag väl säkert där nån gång när jag var liten, tyckte jag kände igen det iaf :P

När vi kom hem blev det sill och potatis till middag, och jordgubbar med glass till efterrätt. Kan verkligen rekommendera GB's kolaglass till jordgubbar! MUMS, smaklöksorgasm! Nu sitter gubben min och glor på fotboll, rätt spännande match faktiskt men inte roligare än att man kan följa den i ögonvrån. Själv har jag precis gjort en halv smörgåstårta. Blev så sugen på det igår och planen var att det skulle ätas idag, men vi får se om den kanske inte får vänta tills imorrn trots allt. Det blev ju en del jordgubbar och glass innan om man säger så, så är inte direkt hungrig...

Och så skulle man ju haft lite roliga bilder på dagens händelser... Men icke. Jag har verkligen problem med att få upp bilder här i bloggen på senaste!!! Får prova igen senare eller nåt... Håll till godo med en massa text så länge.

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0