Ulcerös proktit

Det kan heta Ulcerös kolit också, men det är den allvarligare formen av sjukdomen. Tack och lov att jag fick den lindrigare när jag nu ändå fick den för 3½ år sedan. Jag är just nu inne i ett skov vilket innebär att min tarmsjukdom är aktiv och att jag mår ganska dåligt. Jag satt själv och sökte information om sjukdomen (vilket jag också gjort otaliga gånger tidigare) och råkade hitta en tjej som bloggade om sin tarmsjukdom. Just nu sitter jag mest hemma eftersom jag hela tiden behöver vara nära en toa. Kul. När man är 22 och bara vill vara ute och ha det kul med sina kompisar när det är sommar. Svar: Nej.

Men inga svar finns på frågorna om sjukdomen. Ingen bryr sig om att forska. Kanske man skulle skriva lite här och se om man hittar någon som vet vad man pratar om? För det är svårt attt förstå sjukdomar som inte syns utanpå...

P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0